woensdag 19 september 2012

3 Online verkooptips deel 1

Veel bezoekers op uw site is hartstikke leuk, maar u wilt ze natuurlijk ook iets verkopen. Daarom deze maand de eerste 3 van 6 verkooptips gebaseerd op de principes van professor Robert Cialdini.

1. Geef gratis iets weg 
Geef gratis iets weg zoals een E-book via email, consultancy gesprek, o.i.d. en mensen zullen zich verplicht voelen iets terug te doen. Denk bijvoorbeeld aan de gratis visitekaartjes bij Vistaprint en de vakantieboeken bij reisbureau's.

2. CreĆ«er commitment 
Door mensen meerdere toezeggingen aan je te laten doen wordt de kans groter dat ze dat blijven doen. Wanneer je klanten vraagt om een video te kijken of een poll in te vullen, en ze doen dat, is de kans groter dat ze de volgende vraag ook positief beantwoorden.

3. Sociale bewijskracht 
Mensen zijn geneigd om voorbeelden te volgen. Wanneer een menigte naar een straatartiest staat te kijken is de kans groot dat je zelf ook gaat kijken. Dit principe wordt ook doorgepast in het tonen van reviews van producten op een product pagina, of meldingen als "zoveel personen hebben dit product gekocht" of "andere die dit product kochten, kochten ook...."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten